Daňové přiznání k uplatnění nároku na vrácení spotřební daně dle § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů - výroba tepla
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Daňové přiznání k uplatnění nároku na vrácení spotřební daně dle § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů - výroba tepla
4. Základní informace k životní situaci
Tato situace řeší podání daňového přiznání k uplatnění nároku na vrácení spotřební daně dle § 56 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat daňový subjekt.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Daňové přiznání k uplatnění nároku na vrácení spotřební daně je oprávněn podat daňový subjekt místně příslušnému celnímu úřadu, a to způsobem stanoveným zákonem č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, na příslušném formuláři vydaném Ministerstvem financí anebo jeho elektronickou podobou.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Místně příslušný celní úřad (daňové oddělení), určený dle sídla u právnické osoby anebo dle místa pobytu u fyzické osoby.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklady jsou stanoveny zákonem č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou č. 413/2003 Sb., kterou se stanoví způsob výpočtu nároku na vrácení spotřební daně zaplacené v cenách některých minerálních olejů prokazatelně použitých pro výrobu tepla a způsob a podmínky vedení evidence o nákupu a spotřebě těchto výrobků, ve znění pozdějších předpisů.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Příslušný formulář naleznete na internetových stránkách Celní správy České republiky.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty jsou určeny zákonem č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky mohou být uplatněny vůči rozhodnutím správce daně (mj. např. platebním výměrům), vydaným v daňovém řízení.
Podmínky pro jejich uplatnění stanovuje zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Podrobné informace vám poskytne místně příslušný celní úřad.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Generální ředitelství cel, odbor 30 - Právní
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace