Poskytování příspěvků na zachování a obnovu kulturních památek z rozpočtu Ministerstva kultury
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Poskytování příspěvků na zachování a obnovu kulturních památek z rozpočtu Ministerstva kultury
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Vlastník, resp. všichni spoluvlastníci kulturní památky jsou účastníky řízení.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- je prohlášena za národní kulturní památku,
- je zapsána na Seznamu světového dědictví anebo tvoří součást souboru, který je zapsán na Seznamu světového dědictví,
- je v havarijním technickém stavu, pokud tento stav nebyl zaviněn vlastníkem kulturní památky,
- je zpřístupněna nebo vystavena veřejnosti pro kulturně vzdělávací nebo náboženské účely,
- tvoří významnou dominantu obce nebo města, popř. části krajinného celku,
- je ojedinělou kulturní památkou svého druhu na území České republiky, nebo
- je zařazena do některého z programů Ministerstva kultury na úseku státní památkové péče.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Vyplněním žádosti na příslušném formuláři Ministerstva kultury.
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Obraťte se na odbor památkové péče Ministerstva kultury, oddělení regenerace kulturních památek a památkově chráněných území.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklady, které je třeba doložit k žádosti o poskytnutí příspěvku, stanovují pravidla jednotlivých dotačních programů, resp. jsou uvedeny na formulářích k jednotlivým programům.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře jsou k dispozici na internetových stránkách Ministerstva kultury - v dostatečném předstihu před termínem odevzdání žádostí v jednotlivých programech.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou cestou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Písemný rozklad, který se podává u Ministerstva kultury; o rozkladu rozhoduje ministr kultury na základě návrhu rozkladové komise.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Porušení povinností v souvislosti s čerpáním příspěvku je řešeno dle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor památkové péče Ministerstva kultury, oddělení regenerace kulturních památek a památkově chráněných území
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace